esmaspäev, 29. juuli 2013

Kuidas Ragnar Klavan ja Augsburg päästavad maailma

Rahvusvaheline keskkonnakaitseorganisatsioon Greenpeace on hiljaaegu välja kuulutanud, et maailma esimene nii nimetatud roheline jalgpallistaadion on meie oma Ragnar Klavani FC Augsburgi kodustaadion SGL Arena. Ümberehitustega on viidud staadion sellisesse seisu, kus see on süsihappegaasivaba. Konditsioneerisüsteem on ehitatud nii, et kogu vajalik küttevarustus tuleb põhjaveest. Selle süsteemiga säästetakse ligikaudu 700 tonni süsihappegaasi.


Augsburgi spordidirektor Andreas Retting on öelnud, et staadion ise on näide sellest, kuidas klubi on keskkonnasäästlikust elust vägagi huvitatud. Samas ollakse kindlad, et selle süsteemiga jääb neile ka raha rohkem kätte. Selleks, et SGL Arenal valitseksid sobilikud tingimused täismajale (30 660 kohta) nõuaks see kümneid tuhandeid liitreid kütteõli. Juba väljaku soojendamine võtaks 1200 kilovatti elektrit, mis on väidetavalt 120 majapidamise aastakulu kokku. Nüüdne staadioni küttesüsteem lubab seda teha märksa rohelisemal viisil. Lisaks on SGL Arena katusel ka päikesepaneelid.


Muidugi oli keskkonnasäästliku staadioni investeerimine üsna kulukas ettevõtmine, kuid ehk saab see üllas investeering kiiresti tasustatud. Augsburgi roheline mõtlemine on mõjutanud ka ülejäänud 17 Bundesliga klubi. Nii et kes teab – ehk näeme varsti Saksamaa meisterjalgpallureid elektriautodega ringi vuramas. Kuigi Augsburg, ja ka teised Bundesliga klubid, on viinud oma rohelise mõtteviisi ka nii kaugele, et julgustavad autode asemel kasutama ühistransporti.


Hinnanguliselt reisib iga Bundesliga mänguvooru jooksul erinevatele mängudele tervelt 100 000 rongi või trammi kasutavat fänni, kes saavad selle eest ka tasustatud - nende reisikulud kaasatakse piletihinna sisse. SGL Arena juures on 2500 autot mahutav parkla, kuid fännidel soovitatakse ikkagi liigelda trammiga, mis toimetab huvilised põhimõtteliselt otse staadioni sissepääsude juurde välja. Mängu lõppedes on võimalik tramme kasutades, mis liiguvad kahe ja poole minutiliste intervallidega, kiirelt staadionilt lahkuda. Seega ei pea liiklusummikutega jändama ning saab võiduemotsiooni kauem hinges hoida.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar